ul. Wilczak 51, 61-623 Poznań

Załatw sprawę

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.

W Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Poznaniu funkcja Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) realizowana jest przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ( ESP) Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu na ePUAP:

/wzdw/SkrytkaESP

W celu skorzystania z ESP niezbędne jest posiadanie indywidualnego konta na platformie ePUAP oraz elektronicznego certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego na ePUAP w celu podpisywania przesyłanych dokumentów.

Pismo ogólne można wysłać wchodząc na stronę główną ePUAP i wybierając:  Alfabetyczna lista spraw następnie Pismo ogólne do podmiotu publicznego

lub

bezpośrednio klikając na link poniżej, przekierowujący do właściwego formularza.
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe

Po przejściu do formularza należy wybrać podmiot do którego ma zostać wysłane pismo wpisując w pole Ustaw/zmień adresata minimum 4 znaki nazwy podmiotu, poniżej pokaże się lista z wszystkimi podmiotami zgodnymi z tym co zostało wpisane we wspomnianym polu. Po wpisaniu  wzdw zostanie wyświetlony Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu

Akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, XLS,  TXT,  BMP, JPG, PDF.

Wielkość wszystkich załączników dołączonych do formularza nie może przekroczyć 500 MB.

Szczegółowe informacje o zasadach i warunkach udzielania zezwoleń na umieszczenie materiałów wyborczych w pasach drogowych dróg wojewódzkich, administrowanych przez WZDW w Poznaniu można znaleźć tutaj:

W celu uzyskania zezwolenia na umieszczenie materiałów wyborczych w pasie drogowym, należy złożyć wniosek we właściwym miejscowo Rejonu Dróg Wojewódzkich, co najmniej 30 dni przed zamierzonym terminem rozpoczęcia montażu materiałów wyborczych. Wniosek powinien być podpisany przez Pełnomocnika Finansowego komitetu wyborczego lub osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo. W każdej ze spraw indywidualnie zostanie ustalona ewentualna konieczność przedłożenia projektu organizacji ruchu na czas montażu/demontażu materiałów wyborczych.

Do wniosku należy załączyć:

  1. pełnomocnictwo do reprezentowania komitetu wyborczego oraz zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu komitetu i na jego rzecz;
  2. mapę zasadniczą z zaznaczonym i zwymiarowanym obszarem proponowanego zajęcia pasa drogowego na czas montażu/demontażu materiałów wyborczych oraz ich umieszczenia;
  3. projekt graficzny materiałów wyborczych z podaniem ich wymiarów, treści i kolorystyki oraz oznaczeniem komitetu wyborczego;
  4. skrócony wypis z rejestru gruntów działki drogi wojewódzkiej, na której będzie umieszczony materiał wyborczy;
  5. pisemną zgodę właściciela urządzeń energetycznych, telekomunikacyjnych i in. zlokalizowanych w pasie drogowym (w przypadku wnioskowania o wydanie zezwolenia na wykorzystanie infrastruktury pasa drogowego).  

W każdej ze spraw indywidualnie zostanie ustalona ewentualna konieczność przedłożenia projektu organizacji ruchu.

Formularz wniosku znajduje się na podstronie Wnioski do pobrania.

Sprawy prowadzą właściwe miejscowo Rejony Dróg Wojewódzkich. Sprawdź: dane kontaktowe.

Umieszczenie obiektu handlowego nie będącego obiektem budowlanym w rozumieniu przepisów ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), np. kioski handlowe, stragany, itp.

Do wniosku o wydanie opinii na umieszczenie tymczasowego obiektu handlowego należy dołączyć:

  • plan orientacyjny z zaznaczoną lokalizacją obiektu handlowego;
  • plan sytuacyjny na aktualnej mapie zasadniczej z proponowaną lokalizacją obiektu handlowego wraz z oznaczeniem granic i nr działek pasa drogowego drogi wojewódzkiej (2 egz.).

Do wniosku o wydanie decyzji na umieszczenie tymczasowego obiektu handlowego należy dołączyć:

  • mapę sytuacyjną wraz z zaznaczoną lokalizacją obiektu w stosunku do drogi (odległość od krawędzi jezdni, skrzyżowania, znaku drogowego itp. lub szkic sytuacyjny jednoznacznie określający miejsce umieszczenia obiektu i jego wymiary – 2 egz.;
  • okres (od dnia do dnia) na jaki obiekt ma być umieszczony w pasie drogowym;
  • planowaną powierzchnię zajęcia pasa drogowego na czas montażu obiektu oraz określenie czasu (od dnia do dnia) tego montażu;
  • oświadczenie Strony o zgłoszeniu do Starosty zamiaru umieszczenia obiektu w pasie drogowym wraz z oświadczeniem o upływie terminu do wniesienia przez Starostę sprzeciwu zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.);
  • zatwierdzony przez Marszałka Województwa projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz zmiany oznakowania opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r., poz. 784) jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych - projekt przed przedłożeniem do zatwierdzenia (za pośrednictwem WZDW) wymaga opinii wydanej przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu i Rejon Dróg Wojewódzkich.
  • w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo do działania w imieniu właściciela urządzenia lub inwestora wraz z potwierdzeniem uregulowania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Sprawdź: informacje o opłatach.

Formularz wniosku znajduje się na podstronie Wnioski do pobrania.

Sprawy prowadzą właściwe miejscowo Rejony Dróg Wojewódzkich. Sprawdź dane kontaktowe.

Do wniosku o wydanie decyzji na lokalizację tablicy reklamowej należy dołączyć:

  • mapę sytuacyjną wraz z zaznaczoną lokalizacją reklamy w stosunku do drogi (odległość od krawędzi jezdni, skrzyżowania, znaku drogowego itp. lub szkic sytuacyjny jednoznacznie określający miejsce umieszczenia reklamy), oznaczeniem granic i nr działki drogi wojewódzkiej (2 egz.);
  • wymiary tablicy oraz treść i określenie czy reklama ma być jednostronna czy dwustronna (2 egz.);
  • projekt graficzny reklamy (2 egz.);
  • okres (od dnia do dnia) na jaki reklama ma być umieszczona w pasie drogowym;
  • skrócony wypis z ewidencji gruntów dla drogi wojewódzkiej;
  • planowaną powierzchnię zajęcia pasa drogowego na czas montażu reklamy oraz określenie w dniach czasu tego montażu (2 egz.).
  • w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo do działania w imieniu właściciela urządzenia lub inwestora wraz z potwierdzeniem uregulowania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Sprawdź: informacje o opłatach.

Do wniosku o wydanie decyzji na umieszczenie tablicy reklamowej należy dołączyć:

  • oświadczenie Strony o:
    • zgłoszeniu do Starosty zamiaru umieszczenia reklamy w pasie drogowym wraz z oświadczeniem o nie zgłoszeniu przez Starostę sprzeciwu – zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.)
      albo
    • posiadaniu ważnego pozwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym (dot. reklam świetlnych i podświetlanych usytuowanych poza obszarem zabudowanym w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym;
  • plan sytuacyjny z zaznaczonym obszarem zajęcia pasa drogowego na czas montażu reklam (2 egz.);
  • projekt graficzny reklamy (2 egz.).
  • zatwierdzony przez Marszałka Województwa projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz zmiany oznakowania opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2017 r., poz. 784) jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych - projekt przed przedłożeniem do zatwierdzenia (za pośrednictwem WZDW) wymaga opinii wydanej przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu, Rejon Dróg Wojewódzkich.
  • w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo do działania w imieniu właściciela urządzenia lub inwestora wraz z potwierdzeniem uregulowania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Sprawdź: informacje o opłatach.

W sprawie należy powołać się na numer decyzji lokalizacyjnej.
Formularze wniosków znajdują się na podstronie Wnioski do pobrania.

Sprawy prowadzą właściwe miejscowo Rejony Dróg Wojewódzkich. Sprawdź dane kontaktowe.

Do wniosku o wydanie opinii w sprawie lokalizacji zjazdu należy dołączyć:

  • plan orientacyjny z zaznaczoną lokalizacją działki;
  • plan sytuacyjny na aktualnej mapie zasadniczej z proponowaną/istniejącą lokalizacją zjazdu oraz jego parametry (2 egz.).

Do wniosku o wydanie decyzji na lokalizację/przebudowę zjazdu należy dołączyć:

  • projekt zjazdu związanego z budownictwem mieszkaniowych (2 egz.), niezwiązanego z budownictwem mieszkaniowym (3 egz.) zawierający:
    • opis techniczny,
    • plan orientacyjny z zaznaczoną lokalizacją działki,
    • plan sytuacyjny na aktualnej mapie zasadniczej wraz z zagospodarowaniem działki i zaznaczonym sposobem odwodnienia układu komunikacyjnego na działce;
    • przekrój podłużny i poprzeczny zjazdu,
    • szczegóły konstrukcyjne,
  • informację o zgodności zagospodarowania nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy;
  • kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości lub skrócony wypis z ewidencji gruntów tej nieruchomości i drogi wojewódzkiej, na której będzie realizowany zjazd; ewentualnie upoważnienie do działania w imieniu właściciela nieruchomości;
  • dla zjazdów niezwiązanych z budownictwem mieszkaniowym dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 82,00 zł (decyzje administracyjne dla zjazdów związanych z budownictwem mieszkaniowym nie podlegają opłacie skarbowej);
  • w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo do działania w imieniu właściciela urządzenia lub inwestora wraz z potwierdzeniem uregulowania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. Sprawdź: informacje o opłatach.

Ważne! Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt. 11 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), po uzyskaniu decyzji, przed rozpoczęciem prac budowlanych, inwestor ma obowiązek zgłosić do Wojewody budowę zjazdu z drogi wojewódzkiej.

Formularze wniosków znajdują się na stronie: Wnioski do pobrania.

Sprawę prowadzi: Wydział Uzgodnień i Ewidencji Dróg, kontakt tel. (61) 22 58 120 – 126

Chcesz złożyć wniosek do WZDW?