Dokładnie po 62. latach od budowy pierwszego mostu, powstała nowa – pięcioprzęsłowa przeprawa przez Wartę przy drodze wojewódzkiej nr 431, która będzie służyła następnym pokoleniom.
Most nad rzeką Wartą jest zlokalizowany w otulinie Wielkopolskiego Parku Narodowego oraz w obszarze Natura 2000. Konstrukcja przęsła nurtowego i dwóch przęseł sąsiednich została zaprojektowana o przekroju skrzynkowym sprężonym i wykonana w technologii betonowania nawisowego. Przez most wraz z dojazdami prowadzi jezdnia o szerokości 7 metrów i długości blisko 800 metrów wraz ze ścieżką pieszo-rowerową po obu stronach.
Nowy most znacząco zwiększył komfort jazdy i bez wątpienia podniósł poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, kierowców, rowerzystów (na starym moście nie było ścieżki rowerowej) oraz pieszych. Teraz sprawniej przemieszczamy się w ramach aglomeracji poznańskiej. Przy budowie mostu, od lipca 2020 roku pracowało łącznie 150 osób.
– Budowa nowego mostu w Rogalinku została zrealizowana zgodnie z naszym złożeniem – bardzo sprawnie i szybko. Dzisiaj mamy obiekt, który spełnia wszystkie nasze oczekiwania i będzie mógł być w eksploatacji nawet około stu lat. Duże znaczenie w realizacji tej inwestycji miały też unijne pieniądze. Możemy być dumni zarówno z projektu jak i z wykonawstwa – mówił Wojciech Jankowiak Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego 9 grudnia podczas oficjalnego spotkania podsumowującego tę inwestycję.
- Długość mostu
- 315 metrów.
- Długość najdłuższego przęsła
- 100 m
- Szerokość obiektu
- 16 m
- Wartość inwestycji
- ponad 61 mln złotych.
- Dofinansowanie z Unii Europejskiej
- 50,4 mln złotych.
- Wykonawca
- Skanska
- Podpisanie umowy
- lipiec 2020 rok.
- Pozwolenie na użytkowanie nowego obiektu
- lipiec 2022 rok.
Podczas oficjalnego spotkania w Rogalinku, jego uczestnicy podpisali także list „dla potomnych” do przygotowanej kapsuły czasu, która zgodnie z intencją ma być otwarta dopiero po 9 grudnia 20122 roku.