Próbne obciążenie to jeden z finalnych elementów budowy, mający przede wszystkim potwierdzić poprawność wykonania i sprawdzić zachowanie konstrukcji w odniesieniu do założeń projektowych. Most w Rogalinku 7 czerwca przeszedł próbę pozytywnie – zgodnie z przewidywaniami.
Podczas wykonywania „operacji” , na budowie nie mogło zabraknąć Wojciecha Jankowiaka Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego, który wraz z Pawłem Katarzyńskim Dyrektorem WZDW w Poznaniu, Remigiuszem Grodzickim z firmy Skanska, w towarzystwie mediów przyglądali się całej "operacji" - również wewnątrz nowego mostu. Na obiekt wjechało osiem samochodów ciężarowych, w różnych ustawieniach, co dało łącznie ponad 250 ton. Sprawdzano przemieszczenia konstrukcji oraz osiadania podpór. Przed, w trakcie i po zakończeniu próbnego obciążenia, most został poddany dokładnej obserwacji.
Budowa nowego mostu w Rogalinku – DW 431
Budowana jest pięcioprzęsłowa przeprawa o długości 315,5 m i najwyższej klasie nośności „A”, która połączy trasę między Mosiną, a Kórnikiem. W ramach tego zadania powstanie też 786-metrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 431. Nowy most wyznaczono na północ od starego obiektu, który zostanie rozebrany. Istniejąca przeprawa ma jedynie 11 m szerokości, nowa będzie mieć 16 m. Inaczej zostaną usytuowane filary: w przypadku starego obiektu światło między podporami pośrednimi wynosi 42 m, w ramach nowego będzie to 100 m. Konstrukcję przęsła nurtowego (o długości 100 m) oraz dwóch przęseł sąsiednich (po 50 m) zaprojektowano o przekroju skrzynkowym sprężonym. Umowny termin uzyskania pozwolenia na użytkowanie nowego obiektu to 8 lipiec br.
- Wartość zadania:
- 63,2 mln złotych
- Dofinansowanie UE:
- 52 mln złotych