Wicemarszałek Województwa z wizytą na ostrzeszowskich drogach

Krzysztof Grabowski, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego, odwiedził gminy Doruchów i Grabów nad Prosną w powiecie ostrzeszowskim, by porozmawiać z lokalnymi samorządowcami o remontach i inwestycjach na drogach wojewódzkich. W planie na ten rok jest m.in. remont 3-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 447 pomiędzy miejscowościami Chlewo i Grabów nad Prosną.

Zmiana rachunku bankowego dla opłat za zajęcie pasa drogowego

Uwaga! Z dniem 15 lutego 2019 roku zmienia się numer rachunku bankowego Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Opłaty za decyzje administracyjne (np. za zajęcie pasa drogowego) należy przekazywać na rachunek PKO Banku Polskiego o numerze: 19 1020 4027 0000 1102 1520 5468. Przelewy na poprzedni rachunek bankowy nie będą przyjmowane.

Tymczasowy most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 305 w Wieleniu

Kolejne postępy przy rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku o długości 6,4 km od Moch w powiecie wolsztyńskim do granicy powiatu leszczyńskiego. W związku z rozpoczęciem przebudowy mostu w Wieleniu, w ubiegłym tygodniu przeprawa została zamknięta, a ruch samochodowy przekierowano na pobliski obiekt tymczasowy (bypass). Ponadto, do tej pory, poza obszarem zabudowanym ułożono 80 procent dwóch z trzech warstw nowej nawierzchni jezdni. Na odcinkach miejskich nawierzchnia zostanie wykonana po dokończeniu kanalizacji deszczowej. Wiosną nastąpi również kontynuacja rozpoczętych w ubiegłym roku m.in. prac brukarskich i kanalizacyjnych. Wszystkie roboty zakończą się w 2019 r.

Inwestycja jest realizowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jej wartość wynosi 24,9 mln zł, z czego 20,2 mln zł wynosi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Roboty na odcinku od Moch do granicy powiatu leszczyńskiego to drugi etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 305. W grudniu 2018 r. prace zakończyły się na odcinku od mostu na Południowym Kanale Obry do Moch.

Promy w Chojnie i Zatomiu Starym znów kursują

W poniedziałek 4 lutego wznowiono kursy promu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 145 w Chojnie (w powiecie szamotulskim). Od 31 stycznia działa też przeprawa promowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 195 w Zatomiu Starym (w powiecie międzychodzkim).

Nadal trwa jednak zimowa przerwa promu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 153 w Ciszkowie w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim. Możliwa jest przeprawy łodzią przewozową w godzinach 8 – 17.

Wicemarszałek Województwa wizytował rozbudowę drogi nr 305 w powiecie wolsztyńskim

We wtorek 29 stycznia br. Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego odwiedził powiat wolsztyński, by przyjrzeć się realizowanym inwestycjom na drogach wojewódzkich i spotkać się z lokalnymi samorządowcami. Wspólnie z Jackiem Skrobiszem, Starostą Wolsztyńskim, Wojciechem Lisem, Burmistrzem Wolsztyna i Januszem Frąckowiakiem, Wójtem Gminy Przemęt podsumowali pierwszy, zakończony w grudniu 2018 r. etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku o długości 3,6 km. Początek inwestycji miał miejsce na wjeździe ulicą Wolsztyńską na most na Południowym Kanale Obry, a koniec – na wyjeździe z Moch (w gminie Przemęt) ulicą Szkolną. Inwestycja miała na celu przede wszystkim poprawę stanu technicznego i dostępności drogi, a przez to – wzrost bezpieczeństwa użytkowników ruchu.

Kontynuuj czytanie Wicemarszałek Województwa wizytował rozbudowę drogi nr 305 w powiecie wolsztyńskim

Wizyta na placu budowy obwodnicy Obornik

 

We wtorek 15 stycznia br. Poseł Krzysztof Paszyk i Burmistrz Obornik Tomasz Szrama odwiedzili plac budowy obwodnicy Obornik w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Prowadzone od pięciu miesięcy roboty idą zgodnie z planem. Obecnie trwają m.in.: budowa mostu na Wełnie, roboty brukarskie na rondzie, rozbiórka dwóch wiaduktów – w ciągu ul. Staszica oraz ul. 11 Listopada.

Całkowita wartość inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wynosi 14,4 mln zł, z czego 12,2 mln zł stanowi unijne dofinansowanie w ramach WRPO 2014-2020. Wykonawcą jest spółka SKANSKA.

 

Film z placu budowy na naszym Facebooku.

Więcej o budowie obwodnicy Obornik w artykule "WICEMARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA PRZEKAZAŁ WYKONAWCY OBWODNICY OBORNIK DZIENNIK BUDOWY"

Zmiana organizacji ruchu w związku z budową obwodnicy Obornik

W związku z budową obwodnicy Obornik w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178 nastąpiła zmiana organizacji ruchu na drodze krajowej nr 11 przebiegającej przez tę miejscowość. Ruch z DK 11 przełożono na tymczasowy "bypass" równoległy do istniejącej drogi. Obowiązuje na nim ograniczenie prędkości do 40 km/h. Utrudnienia potrwają do maja br.

Kontynuuj czytanie Zmiana organizacji ruchu w związku z budową obwodnicy Obornik

Droga wojewódzka nr 305 w Mochach rozbudowana

Po półtora roku zakończył się pierwszy etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 305 w powiecie wolsztyńskim. Zakres inwestycji na odcinku od wjazdu ulicą Wolsztyńską na most na Południowym Kanale Obry do wyjazdu z Moch (gmina Przemęt) ulicą Szkolną objął m.in. rozbudowę drogi na długości 3,6 km, budowę i przebudowę: skrzyżowań, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, elementów bezpieczeństwa ruchu, kanalizacji deszczowej oraz nowego mostu na Południowym Kanale Obry (wraz z rozbiórką starego).

Finansowanie

Zadanie było realizowane w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 20,3 mln zł, z czego 15,2 mln zł to unijne dofinansowanie.

Kolejne etapy

Obecnie w realizacji jest drugi etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku o długości 6,4 km od Moch do granicy powiatu leszczyńskiego.

Zobacz: film z rozbudowanej drogi.

Nowy most w Kłecku już otwarty

Zakończyła się budowa mostu na Małej Wełnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 190 w Kłecku w powiecie gnieźnieńskim. Nowa, jednoprzęsłowa przeprawa jest wykonana z żelbetowych belek zespolonych z płytą i osadzona na palach o wysokości 13 m. Jej długość wynosi 19,1 m, a szerokość – 13,4 m. Po jednej stronie jezdni o szerokości 7 m powstała ścieżka pieszo-rowerowa, a po drugiej – chodnik roboczy. Most ma najwyższą klasę nośności A (50 ton). Wartość inwestycji wyniosła 3,8 mln zł. Wykonawca to spółka Most z Sopotu.

Kontynuuj czytanie Nowy most w Kłecku już otwarty

Elastyczne słupki przy drodze wojewódzkiej nr 178 w Niekursku

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu po raz pierwszy na szerszą skalę zamontował elastyczne słupki drogowe. W celu poprawy bezpieczeństwa i oddzielenia ruchu pieszego od samochodowego 80 takich słupków stanęło przy 200-metrowym odcinku drogi wojewódzkiej nr 178 w Niekursku (w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim). Innowacyjna technologia sprawia, że słupki zachowują „pamięć kształtu” (po odkształceniu wracają do swojej pierwotnej pozycji), a system montażu nie wymaga ingerencji w nawierzchnię. Niebawem takie elementy bezpieczeństwa ruchu pojawią się przy innych drogach wojewódzkich w Wielkopolsce.

Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu w Krzyżu Wielkopolskim

Uwaga! W czwartek 6 grudnia br. na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 174 z ul. Walki Młodych w centrum Krzyża Wielkopolskiego wprowadzono nową, stałą organizację ruchu i przeprogramowano działanie sygnalizacji świetlnej. Dotychczas obowiązujące pierwszeństwo przejazdu z ul. Wojska Polskiego i prostopadłej Poznańskiej (drogi wojewódzkiej nr 174) zmieniono na pierwszeństwo przejazdu na wprost ulicami Walki Młodych i Poznańską. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej uwagi i ostrożności.

Aktywne znaki STOP w Brzeźnie Starym

W celu zwiększenia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 241 z drogą powiatową w Brzeźnie Starym (gmina Wągrowiec) zamontowano aktywne znaki STOP. Czujniki ruchu wykrywają zbliżający się do skrzyżowania samochód i uruchamiają podświetlenie STOPu. Znaki są zasilane baterią słoneczną. Wartość zadania wyniosła 30 tys. zł.

Rondo w Brzezinach gotowe

Zakończyła się budowa ronda na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 449 i dróg powiatowych w Brzezinach w powiecie kaliskim. Zakres zrealizowanej w ciągu pięciu miesięcy inwestycji obejmował również budowę nowego chodnika, dwukierunkowej ścieżki rowerowej, pasów postojowych, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowę sieci kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego. Wartość zadania wyniosła 3,3 mln zł. Wykonawcą była spółka SIDROG.

Kontynuuj czytanie Rondo w Brzezinach gotowe

Nowa nawierzchnia na drodze wojewódzkiej nr 449 w powiecie kaliskim

Od miesiąca mieszkańcy gminy Brzeziny w powiecie kaliskim jeżdżą po wyremontowanej drodze wojewódzkiej nr 449. Na odcinku o długości niemal 1,7 km od miejscowości Sobiesęki do granicy województwa ułożono dwie warstwy nowej nawierzchni wraz z geosiatką wzmacniającą, oczyszczono rowy i wykonano oznakowanie poziome. Wartość zadania wyniosła 1,5 mln zł. Wykonawcą była spółka SIDROG.

Kontynuuj czytanie Nowa nawierzchnia na drodze wojewódzkiej nr 449 w powiecie kaliskim

Nowa sygnalizacja świetlna na obwodnicy Śremu już działa

W pierwszej połowie listopada na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 434 (obwodnicy Śremu) z ulicą Szkolną w miejscowości Kawcze uruchomiono nową sygnalizację świetlną. Jej budowa miała na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu, m.in. ze względu na ograniczoną widoczność przy wjeździe na drogę wojewódzką znajdującą się na wysokim nasypie.

Sygnalizacja jest acykliczna, akomodacyjna (tzw. inteligentna), co oznacza, że poprzez pętle indukcyjne i kamery dostosowuje program działania do natężenia ruchu. Wykonawcą zadania był Zakład Budowy i Konserwacji Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Józef Wojciechowski z Cielimowa. Wartość robót wyniosła 233,7 tys. zł.

plik: DW-434-Kawcze-sygnalizacja-świetlna-1-300x225

plik: DW-434-Kawcze-sygnalizacja-świetlna-2-300x225

Wicemarszałek Województwa przejechał nową ścieżką rowerową w gminie Odolanów

W środę 14 listopada br. w Tarchałach Wielkich (powiat ostrowski) odbyło się symboliczne otwarcie i inauguracyjny przejazd nowo wybudowaną ścieżką rowerową w ciągu drogi wojewódzkiej nr 445, której nadano imię Stanisława Mikołajczyka. W uroczystości wzięli udział m.in. Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak, Radny Województwa Waldemar Witkowski, Burmistrz Miasta i Gminy Odolanów Marian Janicki, Przewodniczący Rady Gminy Jan Prokop, Radny Gminy Marian Dolata, Sołtys Tarchał Wielkich Elżbieta Tomczak oraz inni lokalni samorządowcy i mieszkańcy.

Ścieżka rowerowa przebiegająca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 445 przez trzy miejscowości: Odolanów, Tarchały Wielkie i Gorzyce Małe powstała dzięki współpracy samorządów. Dwa odcinki wybudowała Gmina Odolanów, a odcinek o długości 1,5 km w miejscowości Tarchały Wielkie zrealizował Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Poza budową chodnika z dopuszczeniem ruchu rowerowego, zakres robót w ramach inwestycji samorządu województwa w Tarchałach Wielkich obejmuje m.in. poszerzenie pasa ruchu, przebudowę istniejących pod drogą przepustów, budowę odcinków kanalizacji deszczowej, peronu zatoki autobusowej i wymianę nawierzchni istniejących zatok oraz utwardzenie zjazdów do posesji.   

Wartość zadania realizowanego przez WZDW w Poznaniu wynosi 3,2 mln zł. Wykonawcą jest spółka Brukarstwo Kasprzak.

plik: DW-445-ścieżka-rowerowa-Tarchały-Wielkie-1-300x169

plik: DW-445-ścieżka-rowerowa-Tarchały-Wielkie-3-300x169

plik: DW-445-ścieżka-rowerowa-Tarchały-Wielkie-4-300x169

plik: DW-445-ścieżka-rowerowa-Tarchały-Wielkie-2-300x169

Odcinek dawnej drogi krajowej nr 5 w powiecie leszczyńskim stał się drogą wojewódzką

9 listopada 2018 roku – po oddaniu do użytkowania odcinka drogi ekspresowej S5 od Radomicka do Leszna – fragment dawnej drogi krajowej nr 5 przebiegający od północnej granicy Leszna do węzła Lipno (ale z wyłączeniem tego węzła) stał się drogą wojewódzką.

Nowy odcinek docelowo będzie stanowić kontynuację istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 309 łączącej drogę krajową nr 36 w okolicy Rawicza z Kaczkowem w powiecie leszczyńskim.

Poniżej mapa (w formatach JPG i PDF) prezentująca przebieg nowego odcinka drogi wojewódzkiej.

plik: DW-309-zmiana-kategorii-drogi-Leszno-Lipno-300x212

DW 309 zmiana kategorii drogi Leszno – Lipno

Most we Wronkach zostanie otwarty

Most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 we Wronkach znów będzie otwarty! 9 listopada Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu otrzymał zgodę Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego na warunkowe dopuszczenie na moście ruchu pieszych, rowerzystów i pojazdów o masie do 3,5 tony. To odpowiedź na wniosek złożony 18 października przez WZDW na podstawie ekspertyz i monitoringu geotechnicznego.

W dniach 30-31 października Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu przeprowadził na moście we Wronkach naprawę elementów wymienionych w wydanej 29 sierpnia br. przez WINB decyzji o zamknięciu obiektu: chodnika, wyprężonej balustrady i ciosu podłożyskowego. Następnie – 5 listopada – WZDW przedstawił WINB odpowiedzi na dodatkowe pytania do ekspertyzy geotechnicznej oceniającej stateczność podłoża w rejonie mostu. WINB dysponował więc kompletem dokumentów (m.in. dwóch ekspertyz – stanu technicznego obiektu i geotechniczną), w których specjaliści z Politechniki Poznańskiej jednoznacznie stwierdzili, że  stateczność posadowienia przyczółka mostu nie jest zagrożona i możliwe jest dopuszczenie na nim ograniczonego ruchu. W piątek 9 listopada WZDW otrzymał odpowiedź na swój wniosek. WINB uchylił wcześniejszą decyzję o zamknięciu mostu i orzekł o dopuszczeniu ruchu pieszego, rowerowego oraz pojazdów o masie do 3,5 tony z ograniczeniem prędkości do 40 km/h.

Niezwłocznie po otrzymaniu tej decyzji WZDW rozpoczął przygotowania do otwarcia mostu. Na dojazdach ustawiono znaki zakazu wjazdu samochodów ciężarowych i innych o masie przekraczającej 3,5 tony, zakazu wjazdu pojazdów o szerokości ponad 2,4 m, a także szykany uniemożliwiające przejazd takich pojazdów. Na przejeździe przez szykany obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h, a poza nimi – do 40 km/h. Ruch na moście zostanie wznowiony w piątek w godzinach wieczornych. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności.

Zgodnie z warunkami wskazanymi w decyzji WINB, WZDW będzie prowadził kompleksowy monitoring konstrukcji mostu i skarp przyczółka, a także – przy współpracy m.in. z właścicielami  sąsiednich nieruchomości – osuwiska występującego na znacznie szerszym terenie niż rejon przeprawy. W przypadku zaistnienia wątpliwości lub okoliczności mogących świadczyć o zagrożeniu bezpieczeństwa, możliwe będzie ponowne wstrzymanie ruchu. Jego warunkowe dopuszczenie nie rozwiązuje bowiem podstawowego i palącego problemu występujących na tym obszarze ruchów masowych. Jak wykazała ekspertyza geotechniczna przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej, oś główna zaistniałych 22 i 23 sierpnia br. ruchów w postaci rozległego osuwiska występuje między Miejską Przepompownią a nieczynną oczyszczalnią ścieków należącą do Zakładu Karnego. Eksperci zaznaczyli, że skuteczne zatrzymanie procesu osuwiskowego to zadanie skomplikowane, które musi zostać poprzedzone kompleksowymi badaniami i musi obejmować jednocześnie znacznie szerszy teren niż rejon samego mostu. Dodali, że sprawę kompleksowego zabezpieczenia zbocza należy traktować jako priorytetową dla miasta Wronki z uwagi na zlokalizowaną tam i zagrożoną przez ruchy masowe infrastrukturę: przepompownię ścieków, dom kultury, bliskość osiedla mieszkaniowego.

Objazd w związku z remontem al. Solidarności w Śremie

W związku z remontem odcinka alei Solidarności w ciągu drogi wojewódzkiej nr 310 w Śremie od 13 listopada zamknięty zostanie jeden z dwóch pasów ruchu (w drugim etapie nastąpi zamiana). Wyznaczone objazdy będą prowadzić ulicami Grottgera i Chełmońskiego oraz Kilińskiego i Sikorskiego (patrz: plany orientacyjne w formatach PNG i PDF). Kierowców prosimy o zachowanie ostrożności i wyrozumiałość.

Remont odcinka al. Solidarności o długości 980 m obejmuje m.in. ułożenie dwóch warstw nowej nawierzchni, wymianę: krawężników, wpustów kanalizacji deszczowej, pętli indukcyjnych na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną oraz wykonanie oznakowania poziomego. Wartość zadania wynosi 1,7 mln zł. Termin realizacji to 15 grudnia br. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwa Robót Drogowych DROBUD S.A.

plik: S20C-418110612341-1-300x212
plik: S20C-418110612340-1-300x212

Objazd al. Solidarności I etap

Objazd al. Solidarności II etap

Droga wojewódzka nr 310 w powiecie śremskim po remoncie

W październiku zakończył się remont drogi wojewódzkiej nr 310 pomiędzy miejscowościami Chaławy i Pucołowo w powiecie śremskim. Zakres robót na odcinku o długości 4,3 km objął m.in. ułożenie nowej nawierzchni jezdni, remont zatoki autobusowej z wykonaniem peronu z kostki brukowej, remont chodnika w Chaławach, ścięcie i umocnienie poboczy, odtworzenie przydrożnych rowów, wykonanie oznakowania poziomego.

Wartość zadania wyniosła 4,3 mln zł. Wykonawcą była spółka Colas Polska.

plik: 20181017_131013-e1541508306541-225x300 

plik: 20181017_131022-300x225

Kolejne chodniki przy drogach wojewódzkich w Książu Wlkp. i Wieleniu

W październiku zakończyła się budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 436 w Książu Wielkopolskim. Zakres robót na odcinku o długości 320 m objął wykonanie nawierzchni chodnika i zjazdów z kostki betonowej, poszerzenie nawierzchni jezdni oraz profilowanie i pogłębienie istniejących rowów. Wartość zadania wyniosła 348 tys. zł. Wykonawcą była firma Roboty Drogowe Jacek Szymanowski z Książa.

Z nowego chodnika cieszą się również mieszkańcy Dzierżążna Wielkiego w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim. Powstał on na przechodzącym przez miejscowość odcinku drogi wojewódzkiej nr 177 o długości 1,1 km. Stanowi dojście do szkoły, przedszkola, sklepu i przystanku autobusowego. Wartość zadania wyniosła 548,3 tys. zł. Wykonawcą był Zakład Drogowo-Budowlany Krzysztof Jaworski z Dąbrówki.

W ciągu drogi wojewódzkiej nr 177 ten sam wykonawca przebudował również istniejący chodnik przy ul. Jana Pawła II w Wieleniu. W celu poprawy bezpieczeństwa wyznaczono dwa dodatkowe przejścia dla pieszych. Wartość zadania wyniosła 390 tys. zł.

DW 436 chodnik w Książu Wlkp.

plik: IMG_3469-221x300

plik: IMG_3471-300x208

DW 177 chodnik w Dzierżążnie Wielkim

plik: 5-300x225

plik: 8-300x225

DW 177 chodnik w Wieleniu

plik: 1-—-kopia-300x225

plik: 3-300x225

Odcinek dawnej drogi krajowej nr 5 stał się drogą wojewódzką

5 października br. – po oddaniu do użytkowania odcinka drogi ekspresowej S5 Węzeł Leszno Południe – Kaczkowo – fragment dawnej drogi krajowej nr 5 przebiegający od Kaczkowa do węzła Dąbcze (ale z wyłączeniem węzła) w powiecie leszczyńskim stał się drogą wojewódzką. Stanowi on kontynuację istniejącego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 309.

Poniżej mapa prezentująca przebieg nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 309 w dwóch formatach.

plik: DK-5-zmiana-na-DW-309-Kaczkowo-Dąbcze-300x212

PDF: DK 5 zmiana na DW 309 Kaczkowo Dąbcze

Utrudnienia występujące na drogach wojewódzkich

W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych i wzmożonym ruchem samochodowym poniżej przedstawiamy listę utrudnień wynikających z prowadzonych robót na drogach wojewódzkich. Wszystkich uczestników ruchu prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Ruch wahadłowy:

  • na moście w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160 w Międzychodzie
  • na moście tymczasowym (bypassie) w ciągu drogi wojewódzkiej nr 305 w Mochach w powiecie wolsztyńskim
  • na drodze wojewódzkiej nr 191 w Nadolniku w powiecie chodzieskim
  • na dwóch odcinkach drogi wojewódzkiej nr 306 w Rybojedzku w powiecie poznańskim
  • na drodze wojewódzkiej nr 306 pomiędzy miejscowościami Witobel i Łódź w powiecie poznańskim.

Innego rodzaju utrudnienia przy zachowaniu przejezdności drogi:

  • na drodze wojewódzkiej nr 434 pomiędzy Gostyniem i Rawiczem
  • na drodze wojewódzkiej nr 308 w Katarzyninie w powiecie kościańskim
  • na drodze wojewódzkiej nr 308 w Racocie w powiecie kościańskim
  • na ul. Solidarności w ciągu drogi wojewódzkiej nr 310 w Śremie.

Ponadto przypominamy o zamkniętych mostach:

  • w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 we Wronkach
  • w ciągu drogi wojewódzkiej nr 190 w Kłecku.

 

Informacje o zmianach organizacji ruchu w rejonach wielkopolskich cmentarzy można znaleźć na stronie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu:

http://wielkopolska.policja.gov.pl/wlk/aktualnosci/203559,KWP-SPRAWDZ-JAK-DOJECHAC-DO-CMENTARZY.html

Specjaliści ds. zamówień publicznych spotkali się w Poznaniu

W październiku WZDW gościł w Poznaniu pracowników wydziałów zamówień publicznych z innych zarządów dróg wojewódzkich w kraju. Spotkania specjalistów zajmujących się postępowaniami przetargowymi odbywają się cyklicznie, kilka razy w roku. Mają na celu przede wszystkim wymianę doświadczeń, omawianie przykładów stosowania Prawa zamówień publicznych i wypracowywanie wspólnego stanowiska wobec zmieniających się przepisów.

W dwudniowym spotkaniu w Poznaniu wzięli udział przedstawiciele dziewięciu zarządów dróg wojewódzkich.

plik: 20181012_120923-300x225

plik: 20181012_113448-300x169

Co dalej z mostem we Wronkach?

Stateczność przyczółka mostu we Wronkach nie jest zagrożona, możliwe jest dopuszczenie ruchu pieszych i samochodów o masie do 3,5 tony – takie wnioski wynikają z ekspertyz i monitoringu geotechnicznego przygotowanych na zlecenie Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Autorzy badania geotechnicznego stwierdzili występowanie bardzo aktywnych procesów osuwiskowych na dużo szerszym terenie niż rejon mostu. Aby je skutecznie powstrzymać, należy najpierw zbadać cały teren, a później opracować koncepcję kompleksowych działań.

W związku z wydanym 25 października br. przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki komunikatem prasowym pt. „Co dalej z mostem we Wronkach?” Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu informuje, że 18 października złożył do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego wniosek o warunkowe dopuszczenie na moście ruchu pojazdów o masie całkowitej do 3,5 tony. Podstawą do złożenia wniosku były wyniki badań i dwie ekspertyzy – stanu technicznego obiektu oraz geotechniczna oceniająca stateczność podłoża gruntowego w rejonie przeprawy. Wszystkie dokumenty w sposób jednoznaczny stwierdzają, że stateczność posadowienia przyczółka mostu nie jest zagrożona i możliwe jest dopuszczenie na moście ruchu pieszych oraz ruchu pojazdów o masie do 3,5 tony.

Autorzy ekspertyzy geotechnicznej we wnioskach podkreślili, że budowa geologiczna terenu jest bardzo niekorzystna pod względem geologiczno-inżynierskim i wyjątkowo wrażliwa na zmiany wilgotności. Wskazali, że ruchy masowe obejmują znacznie szerszy teren niż rejon mostu. Oś główna zaistniałych 22 i 23 sierpnia br. ruchów w postaci rozległego osuwiska występuje między Miejską Przepompownią a nieczynną oczyszczalnią ścieków należącą do Zakładu Karnego. Według ekspertów, odległość osi głównej osuwiska od mostu wynosi ok. 80 m i jest na tyle duża, że oddziaływanie obecnego osuwiska na most można uznać za nieistotne.

Specjaliści zaznaczyli, że skuteczne zatrzymanie procesu osuwiskowego to zadanie skomplikowane, które musi zostać poprzedzone kompleksowymi badaniami i musi obejmować jednocześnie znacznie szerszy teren niż rejon samego mostu. Dodali, że sprawę kompleksowego zabezpieczenia zbocza należy traktować jako priorytetową dla miasta Wronki z uwagi na zlokalizowaną tam i zagrożoną przez ruchy masowe infrastrukturę: przepompownię ścieków,  dom kultury, bliskość osiedla mieszkaniowego.

W ekspertyzie geotechnicznej wyraźnie wskazano, że prace wzmacniające podłoże w obrębie mostu można prowadzić przy utrzymaniu ruchu pieszych oraz ruchu pojazdów o masie do 3,5 tony. Taki wniosek zawarto też w wynikach monitoringu geodezyjnego.

Ponadto, w odniesieniu do komunikatu prasowego WUW informujemy, że 17 października złożyliśmy do WUW zgłoszenie o zamiarze przeprowadzenia robót budowlanych na moście. 26 października otrzymaliśmy od Wojewody Wielkopolskiego zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Oznacza to zgodę na przeprowadzenie robót, które będą polegały na usunięciu uszkodzeń wymienionych w decyzji WWINB o zamknięciu mostu.

Budowa obwodnicy Obornik idzie pełną parą

Od dwóch miesięcy trwa budowa obwodnicy Obornik w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Roboty idą pełną parą. Rozebrano już stary most na rzece Wełna, wbito pale pod przyczółki nowego obiektu i uformowano nasyp drogi. Obecnie trwają m.in. roboty ziemne oraz przygotowawcze do wykonania podbudowy drogi i nawierzchni jezdni.

Obwodnica będzie miała długość 1,2 km. Jej początek będzie stanowić rondo na skrzyżowaniu z ulicą Czarnkowską w ciągu dotychczasowej drogi nr 178, a koniec – rondo na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada w ciągu drogi krajowej nr 11.

Całkowita wartość inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wynosi 14,4 mln zł, z czego 12,2 mln zł stanowi unijne dofinansowanie w ramach WRPO 2014-2020. Wykonawcą jest spółka SKANSKA.

Film z placu budowy na naszym Facebooku: https://www.facebook.com/975557799276057/videos/1422611801203920/

Więcej o budowie obwodnicy Obornik: https://wzdw.pl/34067/

plik: foto-2-300x225

plik: foto-3-300x225

plik: foto-4-300x225

plik: DSC_1612-300x200

plik: DSC_1615-300x200